Jump to content

Recommended Posts

13 часов назад, Шлакоблок пишет:

А почему на табло написано ноу флайт план, хотя я создал его на глобусе перед полетом? Это на модовом так, на дефолтном всё в порядке. 

По умолчанию с версии 0.8.0 отключен имопрт плана из сима, потому что они написали свою систему автопилота с блэкджеком и VNAV, надо вводить ручками или использовать интеграцию с SimBrief. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 часа назад, h0use пишет:

По умолчанию с версии 0.8.0 отключен имопрт плана из сима, потому что они написали свою систему автопилота с блэкджеком и VNAV, надо вводить ручками или использовать интеграцию с SimBrief. 

Спасибо. Придётся на дефолтном летать:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 минуты назад, Шлакоблок пишет:

Спасибо. Придётся на дефолтном летать:(

Уж лучше бесплатно в SimBrief зарегаться, там планировщик лучше майковского.

А еще в настройках мода можно включить дефолтный планировщик, но тогда возможны баги с импортом.

 

Edited by h0use

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 минут назад, h0use пишет:

Уж лучше бесплатно в SimBrief зарегаться, там планировщик лучше майковского.

А еще в настройках мода можно включить дефолтный планировщик, но тогда возможны баги с импортом.

 

Багов мне своих хватает, так что попробую через SimBrief, если ума хватит))) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/28/2020 at 9:33 AM, h0use said:

Уж лучше бесплатно в SimBrief зарегаться, там планировщик лучше майковского.

Безусловно, но без подписки на Навиграф AIRAC 1903...В общем, не мешает, можно и по нему летать, но вот с АТС есть непонимание при этом. С багами ужиться можно, кстати...

Share this post


Link to post
Share on other sites
В 31.12.2020 в 04:48, Krik1012 пишет:

Безусловно, но без подписки на Навиграф AIRAC 1903...В общем, не мешает, можно и по нему летать, но вот с АТС есть непонимание при этом. С багами ужиться можно, кстати...

Если летаете больше 10 раз в месяц, то платить Навиграфу 8ми евровую мзду не так уж непосильно, а получаетет сразу соотвествие всей навигации как в симе так и в куче сторонних программ. Годовую подписку по выбору, но я люблю помесячную, так как не всегда зависаю месяцами в симе.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, h0use said:

Если летаете больше 10 раз в месяц

Увы, не получается. Платить вполне по силам, но вот со временем на полетать беда...и я правильно помню, что поддержка MSFS2020 там пока в бете и не для всех?

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 минут назад, Krik1012 пишет:

Увы, не получается. Платить вполне по силам, но вот со временем на полетать беда...и я правильно помню, что поддержка MSFS2020 там пока в бете и не для всех?

для всех вроде, но в бете да.

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, h0use said:

для всех вроде, но в бете да.

Подтверждаю, изначально закрытая бета теперь открыта для всех пользователей. Скачивается здесь https://forum.navigraph.com/t/navigraph-navdata-beta/133

Edited by PartiZan_BoBa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Working Title CJ4 v0.9.0

Из интересного - новая динамика FDE от Alex Metzger. FD теперь работает при отключенном автопилоте. Рабочий COM2. Много других улучшений.

https://github.com/Working-Title-MSFS-Mods/fspackages/releases/tag/cj4-v0.9.0

FROM Waypoint Edit & Interception - https://youtu.be/YeAISDifwSU
Lat/Lon Entry - https://youtu.be/kXSaGEXxQPQ
Point Bearing Distance Waypoints - https://youtu.be/yABK_u3udXQ
Along-Track Offset Waypoints- https://www.youtube.com/watch?v=GChmW9jYd2o
Holds - https://youtu.be/koCKRjizvEA

 

Скрытый текст

We are happy to announce the release of the Working Title CJ4 v0.9.0! We have a number of features we're excited to deliver, including an amazing flight model overhaul by Metzgergva, who has a large number of professional flight models under his belt, including Aerosoft's upcoming CRJ. We think it's a joy to handfly now, and we can't wait for your feedback. We've also added the ability to program holds into the FMC, which is a major feature to anyone who likes to fly online, and brings us just that much closer to the real plane. Other fantastic features include flight director lateral guidance and crosshairs option, TOGA mode, user waypoints, dual comm support, map enhancements, and a number of other things.

KEY FEATURES

  • Added Cross Pointers flight director
  • Flight director now works with AP off, including lateral guidance
  • Added Takeoff Go-Around (TOGA) mode
  • Holds functionality and autopilot, including proper entry types and exit arming
  • Course intercept, Point/Bearing/Distance fixes, Point/Distance fixes, Lat/Lon fixes
  • Completely overhauled Flight Model (WIP) (Credit: Metzgergva)
  • Com 2 can now be used to transmit and receive.

Flight Plan Manager

  • Fixed errors where negative values would be returned for a leg course
  • When approach is loaded, destination airport is removed and the runway becomes the final waypoint

LNAV

  • Off-course sidewinder wandering behavior should be greatly reduced
  • Support added for flying holds
  • FMS now calculates correct DTK for very long legs along changing great circle bearings
  • FMS will now continue to sequence even if the active nav mode source is a nav radio
  • FMS will no longer sequence past the destination runway fix to the airport fix

VNAV

  • VNAV will now continue to the most recent restriction even during a large amount of turn anticipation
  • FPA for approach legs will now be calculated from the FAF so steeper angles can be automatically supported

Autopilot

  • Adjusted VS to round up in approach to prevent drifting under GP (Current AP workaround)
  • Added inhibit .1nm from runway threshold to prevent aircraft from flying towards center of airport
  • Added TOGA functionality. When pressed on ground, provides 10 degree FD pitch up, runway heading tracking. Hotspot to engage is the L FIRE BOTTLE click hotspot
  • VS mode now properly captures the current vertical speed when engaging
  • AP now goes to Roll/Pitch upon landing
  • Fixed issue where APPR sensitivity could appear even outside of the approach segment
  • VS wheel now properly adjusts target aircraft pitch when in PITCH mode

Comms

  • COM2 transmit and receive is now fully supported in the panel and compatible with vPilot
  • COM switches on audio panel can now enable or disable transmit for that channel
  • COM knobs will now disable receive for that channel when turned down

FMC

  • Holding CLR for 1/2 second or longer will clear the entire scratchpad

DIR

  • Page layout has been overhauled
  • Available fixes should properly reflect remaining legs in plan
  • Nearest airports function should now operate
  • Direct-to should no longer route you back to the origin runway if the selected fix is a non-ICAO leg termination (also applies to LEGS)

LEGS

  • Fixed legs page blacking out with empty flight plan
  • Fixed inability to copy magenta TO fix to scratchpad
  • Added lat/lon user waypoints support
  • Added shorthand lat/lon user waypoint support
  • Added place/bearing/distance user waypoint support
  • Added flight plan offset user waypoint support
  • Added ability to drop fix on blue FROM leg to intercept leg course
  • Fixed incorrectly rounded distance displays
  • Added NEW HOLD and HOLD AT support
  • Added support for hold EXIT ARMED and CANCEL EXIT
  • Added AUTO/INHIBIT FMS fix sequencing selection

PERF

  • Fixed bug where it would go to perf init after vnav setup 3/3
  • Fixed cruise altitude cell in perf init from showing FL + 5 boxes
  • Fixed bug in approach ref not showing headwind/tailwind

FPLN

  • V-Speeds will reset when entering a new origin after landing.
  • Airways should now be enterable connecting to the final departure fix
  • Fuel used is now reset with new origin

FPLN HOLD

  • Added hold page support for all data fields, except for QUAD/RADIAL
  • Added support for automatically detected entry type
  • Added support for EXIT HOLD and CANCEL EXIT
  • Wired hold support into EXEC/CANCEL MOD

HOLD LIST

  • Added HOLD LIST page
  • Adeed support for up to 6 holds in list

PFD/MFD

  • Added Cross Pointers (X-PTR) flight director and setting persistence on restart
  • Setting altimeter to hPA stays persistent on restart
  • Cyan vertical speed arrow is now removed when in GP or VPATH
  • Adjusted map ranges to realistic values (5, 10, 25, 50, 100, 200, 300, 600)
  • Corrected PPOS scaling
  • MFD Wind speed font size same as PFD
  • Fixed outer range display cut off
  • Added (N)orth label to PLAN view
  • Wind indicator hidden on PLAN view
  • Various map draw improvements
  • Added correct icons for different VOR types and NDBs
  • Enabled map symbols are now drawn and updated around the current location
  • INTERS now only shows named and non terminal waypoints
  • Added display of terminal waypoints (to be enabled in FMC)
  • Map will show a maximum of 40 symbols as in the real unit (configurable in Defaults in later version)

Misc

  • AOA indicator only lights up on gear down or greater than flaps 15.
  • Standby attitude indicator (SAI) baro settings are changed to whatever is set in PFD.

 

Working Title CJ4 User Guide v0.9.0

https://docs.google.com/document/d/1qzxPMTSQRkvau8QOi7xUqNvjx9rbww_qHlso5AT5OnI/edit

Edited by Nickbe
  • Thanks 1
  • Well said! 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 часов назад, Nickbe пишет:

Working Title CJ4 v0.9.0

Пролетел маршрут показалось больше глюков, чем в предыдущей версии,  то высоту накрученную перелетел, то после первой точки полетел в "Китай", хотя написано что это бета, поэтому к этому готовы были. И как они автопилот свой сделали,  то с этим самолетом панель автопилота (от логитек) стала глючно работать. В целом самолёт намного интересней стал, появился интерес почитать FCOM этого самолёта ) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 минут назад, Anagamin пишет:

Пролетел маршрут показалось больше глюков, чем в предыдущей версии,

Только что прилетел LOWW-LOWI. На мой взгляд, всё работает адекватно. Надо внимательно следить за накрученной ALT, чтобы соответствовала вертикальному профилю, тогда всё очень чётко. Ещё, следить, чтоб в LEGS не было разрывов, тогда не будет в "Китай" улетать. :).

Делал сейчас посадку RNAV RWY26 в Инсбруке, на руках по профилю RNAV по директорам. Очень понравилась новая динамика, приятно управлять руками. Наконец-то уменьшился экранный эффект над полосой. И руление стало намного адекватней, самолёт теперь не несётся на "малом газу" по земле.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 часа назад, Nickbe пишет:

Делал сейчас посадку RNAV RWY26 в Инсбруке, на руках по профилю RNAV по директорам. 

Вот, опять самодеятельность, граничащая с преступлением!

Вам же, батенька, ВоркингТайтлы английским по белому написали, что только CAT I ILS является кошерным, а богомерзкие RNP AR approaches are not authorized!

Кстати, в мануале Тайтлы раскрыли тайну, где находится секретная кнопка TOGA. Оказывается, она на этом самолёте есть. 

Edited by arbalet73
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Working Title CJ4 v0.9.1

Скачать здесь

Скрытый текст

Default Livery Conflicts

The alternate default liveries that now ship with MSFS are not compatible with the CJ4 yet at this time. They currently ship with panel.cfg files that do not include our FADEC module. Please use the standard livery or a known compatible 3rd party or community livery.

Bugfixes

  • Fixed issue where ATC window did not refresh electrical system status properly
  • Fixed issue where map lines would be improperly drawn in certain situations and zoom factors
  • Fixed issue where after flying one hold, LNAV would not fly any additional holds
  • Fixed issue where LNAV would skip to the last hold if holds were on back-to-back legs
  • Fixed speed tape overspeed indicator and warning speeds
  • LNAV should no longer wander back and forth in the case of overlapping or duplicate flight plan fixes
  • Fix for DIRECT TO not reactivating the current dirto from the DTO page
  • Fix for DIRECT TO not working after one successful DTO

⚠️ Known Issues

  • Some external applications that use the GPS/Flight plan SimVars may not function correctly or as expected when FP Sync is off.
  • Loading and saving flights can have bad results.
  • Custom liveries can render FADEC inoperative if they ship with a panel.cfg. You must uninstall them or remove their panel.cfg from the livery folder. This is a limitation of the Asobo livery system.
  • On FPLN you cant enter airways properly when arrival/approach procedures are already selected (to be fixed soon).
  • Autopilot modes cannot be triggered via keybindings or controllers and must currently be triggered in the cockpit with the mouse.
  • Sometimes a heading to altitude instruction on takeoff will display further than the first RNAV fix on an RNAV departure procedure; in these cases the workaround is to cross-check the DP chart and remove the erroneous waypoint either by deleting the heading to altitude fix or dropping the first RNAV fix onto the magenta line in the LEGS page.
  • Due to sim autopilot bank rate limitations, the aircraft may overshoot on certain RNP approaches with tight turns. If you encounter this, we recommend handflying the approach with the given lateral and vertical guidance.
  • Sometimes when turning more than 90 degrees onto an approach segment, VNAV might give a NOPATH condition because it sees that you are too high. Engage FLC or VS and descend down and it should recapture the path.
  • If for whatever reason, you find that VNAV is not behaving as expected, try and turn it off and on again.

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, наконец-то планки директоров в виде перекрестия :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 часов назад, arbalet73 пишет:

Вот, опять самодеятельность, граничащая с преступлением!

Вам же, батенька, ВоркингТайтлы английским по белому написали, что только CAT I ILS является кошерным, а богомерзкие RNP AR approaches are not authorized!

Кстати, в мануале Тайтлы раскрыли тайну, где находится секретная кнопка TOGA. Оказывается, она на этом самолёте есть. 

Так если знаешь покажи на скрине где находится секретная кнопка toga 

Edited by SAMARA63

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 минут назад, desmo пишет:

TOGA

Не, так не интересно, с такими подсказками. Если знать, что TOGA есть, то её возможно найти. Спрятана она, как мы видим, не очень качественно. 

Не сравнить с Б737 от ПМДГ. Вот они спрятали - так спрятали.  ;)

Кстсти, стимул к RTFM появляется. Уж очень любопытный документ опубликован. По прочтении понимаешь, что все 300 часов летал неправильно...

Share this post


Link to post
Share on other sites

На FMS почему то не вводится номер полосы в RWY-ID для расчета скоростей. Наверное начиная с 8.0 версии. Раньше вводилась, в каком моде не помню. Или я что не так делаю... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 часа назад, Vlad000 пишет:

На FMS почему то не вводится номер полосы в RWY-ID для расчета скоростей. Наверное начиная с 8.0 версии. Раньше вводилась, в каком моде не помню. Или я что не так делаю... 

Выберите в MCDU/FMS схему SID и RWY - номер полосы автоматически отобразится на страничке PERF-TAKEOFF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, спасибо! Именно так и получилось, случайно-))

Share this post


Link to post
Share on other sites
В 09.01.2021 в 07:19, h0use пишет:

Working Title CJ4 v0.9.1

Спасибо! Эта версия класс, все четко работает. Вылетов нет никаких, в отличие от предыдущих. Особенно vnav понравился, очень четко рассчитывает точку снижения и плавно снижается к строго рассчитанной точке. Класс.

Единственное правда по динамике вопросы, уж очень сильно реагирует на малейшее движение и управление, дергания сильные.. Но попробую как-то настроить получше чувствительность, может поможет.

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 минут назад, Kraftig пишет:

Единственное правда по динамике вопросы, уж очень сильно реагирует на малейшее движение и управление, дергания сильные..

Думаю, сильно от погоды зависит. Пару дней назад делал посадку в Тивате при спокойной погоде - всё было очень плавно и аккуратно. Было очень приятно на руках управлять при посадке. А сегодня летел из Инсбрука в Вену, и на посадке были сильные порывы ветра. Пришлось очень не легко. Дергало из стороны в сторону не слабо и сложно было стриммировать на глиссаде.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 часов назад, Kraftig пишет:

Спасибо! Эта версия класс, все четко работает. Вылетов нет никаких, в отличие от предыдущих. Особенно vnav понравился, очень четко рассчитывает точку снижения и плавно снижается к строго рассчитанной точке. Класс.

Единственное правда по динамике вопросы, уж очень сильно реагирует на малейшее движение и управление, дергания сильные.. Но попробую как-то настроить получше чувствительность, может поможет.

У меня почему то точку снижения не рассчитывает, это надо где-то что-то заполнить в FMS? Я снижаюсь в режиме VS. 

У меня управляется хорошо, сегодня пролетел маршрут на 2 тыс. км, всё идеально и предсказуемо. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...