Jump to content
Sign in to follow this  
ramzzess

Боинг 777-200

Recommended Posts

Так так так. Внешку Рашид перепиливает. А что там с кокпитом? Занимался же кто то.

Share this post


Link to post
Share on other sites

а где звуки можно купить на 777 или скачать?  )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Рашид привет, возьми мою доработку виндшилда, и включи в свой пак чтобы все вместе было, можешь подправить там материалы и ночные настройки, а то у меня опыта в этом мало, сделал как смог.

http://www.avsim.su/forum/topic/126238-боинг-777-200/?p=3233426

post-6811-0-35306200-1481444840_thumb.jpg
Edited by ANTA

Share this post


Link to post
Share on other sites

а где звуки можно купить на 777 или скачать?  )

Нигде. Можете купить сворованные у этого гражданина, под видео там описано как. А можете сэкономить деньги и сделать то же самое что сделал он - взять самплы с платных дополнений (к примеру с пмдг 777) и вставить самому вместо родных. Делается это очень легко.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Рашид привет, возьми мою доработку виндшилда, и включи в свой пак чтобы все вместе было, можешь подправить там материалы и ночные настройки, а то у меня опыта в этом мало, сделал как смог.

Я не думаю что Рашид возьмет,он за свою работу просит donate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Рашид привет, возьми мою доработку виндшилда, и включи в свой пак чтобы все вместе было, можешь подправить там материалы и ночные настройки, а то у меня опыта в этом мало, сделал как смог.

http://www.avsim.su/forum/topic/126238-боинг-777-200/?p=3233426

Спасибо,уже приделал))Потихоньку улучшается 777.Еще бы Pampera кокпит сюда...Сегодня лопасти и колпаки доделал их оказывается на GE 90-115b 22 шт.На FF777 насчитал 27) 

post-73925-0-69271900-1487788538_thumb.jpg

post-73925-0-84023300-1487788552_thumb.jpg

post-73925-0-18639200-1487788569_thumb.jpg

post-73925-0-10154700-1487788588_thumb.jpg

post-73925-0-03067600-1487788752_thumb.jpg

  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ИМХО в 17 году этот двигатель слишком квадратным кажется :D надо его округлить немного, виндшилдфрэйм не блестит так никогда, думаю прибрать блеску надо :) и винты черными сделать)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ИМХО в 17 году этот двигатель слишком квадратным кажется :D надо его округлить немного, виндшилдфрэйм не блестит так никогда, думаю прибрать блеску надо :) и винты черными сделать)

Пока это все наброски...Там двигатель не правильной формы спереди.Нашел чертеж...А с нормалями это пока просто поигрался...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Что то не могу найти инфу, как включить меню самолёта 777 Worldliner Professional. Раньше в правом верхнем углу экрана была вкладочка menu. после переустановки сима, её нет.

Share this post


Link to post
Share on other sites
В 03.05.2017 в 12:06, mofo пишет:

Что то не могу найти инфу, как включить меню самолёта 777 Worldliner Professional. Раньше в правом верхнем углу экрана была вкладочка menu. после переустановки сима, её нет.

Возможно, Вы забыли установить Java. Или какую-то библиотеку Visual C+. Через меню плагинов тоже не вызывается?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добрый день! Посмотрел скриншоты кокпита от уважаемого Pumper - просто супер, ожидать ли его в продаже или работа заглохла? и какая цена будет (примерно) у этой работы? Также хотелось бы уточнить примерную дату выхода soundpack от Camrad для 777 упомянутый выше (очень уж мне на jar 320 понравилась озвучка)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

нашел твик для вингфлекса на орге

 

 

Цитата

Since there is some confusion how the tweak works:

Step 1:

We need to change some object files for the plane because there we can find the animation definitions for the wing flex. What object files need to be changed? Lets take a look into the aircraft file, where all external object files are listed:

Open the aircraft file in Planemaker. For the Cargo Version its 777-F.acf. Now we can go to the menue bar and open the screen Standard -> Misc Objects. Take a note of all the files listed, some of them will contain animation definitions for the wings and engines.

Step 2:

Take an editor of your choice (i prefere notepad++) and open the files you found in step 1 one by one.

For the cargo version these files will be:

  • engines.obj
  • blades.obj
  • warnings.obj
  • wings.obj
  • car-fus3.obj
  • car-window.obj
  • lights.obj

Step 3:

For every file the animation values needs to be edited. So first we scan (strg+f) the file for the dataref keywords one by one

  • WingPress1R
  • WingPress1L
  • WingPress2R
  • WingPress2L
  • WingPress3R
  • WingPress3L
  • WingPress4R
  • WingPress4L
  • EngRPress

WingPress is a dataref describing movement of a wingsegment (one to four) and (left or right). EngRPress is a dataref describing the movement of the engine nacell.

What we are likely to see is maybe something like this:


ANIM_begin
ANIM_trans 3.076000 -6.211700 -68.031898 3.076000 -6.211700 -68.031898 0.000000 0.000000 none
ANIM_rotate_begin 0.014300 0.039800 -0.999105 anim/WingPress1R
ANIM_rotate_key -1.000000 1.000000
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 1.000000 -1.000000
ANIM_rotate_end
ANIM_trans -3.076000 6.211700 68.031898 -3.076000 6.211700 68.031898 0.000000 0.000000 none
ANIM_begin
ANIM_trans 8.743100 -5.400800 -75.419998 8.743100 -5.400800 -75.419998 0.000000 0.000000 none
ANIM_rotate_begin -1.000000 0.000000 0.000000 anim/EngRPress
ANIM_rotate_key -1.000000 3.000000
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 1.000000 -3.000000
ANIM_rotate_end
ANIM_trans -8.743100 5.400800 75.419998 -8.743100 5.400800 75.419998 0.000000 0.000000 none
ANIM_begin
ANIM_hide 0.000000 2.000000 blades/disc/right/hide
ANIM_hide 4.000000 10.000000 blades/disc/right/hide
ANIM_trans 9.318700 -7.253500 -80.614197 9.318700 -7.253500 -80.614197 0.000000 0.000000 none
ANIM_rotate 0.000000 0.000000 1.000000 0.000000 45.000000 0.000000 1.000000 blades/right/2/angle
ANIM_trans -9.318700 7.253500 80.614197 -9.318700 7.253500 80.614197 0.000000 0.000000 none
TRIS 1296 324
ANIM_end

An animation will be defined with some rotation and transformation commands. The part that is relevant for us may look like this:


ANIM_rotate_begin 0.014300 0.039800 -0.999105 anim/WingPress1R
ANIM_rotate_key -1.000000 1.000000
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 1.000000 -1.000000
ANIM_rotate_end

or for the EngRPress


ANIM_rotate_begin -1.000000 0.000000 0.000000 anim/EngRPress
ANIM_rotate_key -1.000000 3.000000
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 1.000000 -3.000000
ANIM_rotate_end

The values might be different actually. That depends on which file you are lookin into and on which part of it. Only thing important here: If you hit the keyword you know the part has to do with wingflex.

Notice: Keywords can appear repeatedly in one file!!!

Step 4:

Now its time to make the edditing. Since FF uses only one dataref for the wingflex that seems to be calculated from g-loads whe not only change the values of the existing datarefs, but rather add another dataref that describes lifting forces. So our wings will not only flex if we pull the stick, but also from the lifting force they produce during flight.

For every dataref and every occurence in the files we need to change the code between the dataref and the anim_rotate_end keyword:

 

WingPress1R


ANIM_rotate_begin 0.014300 0.039800 -0.999105 anim/WingPress1R
ANIM_rotate_key -3.000000 0.500000
ANIM_rotate_key -1.000000 0.150000
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 1.000000 -0.150000
ANIM_rotate_key 3.000000 -0.500000
ANIM_rotate_end
ANIM_rotate_begin 0.014300 0.039800 -0.999105 sim/flightmodel/forces/fnrml_aero
ANIM_rotate_key -5000000 0.01
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 100000 -0.15
ANIM_rotate_key 2000000 -0.3
ANIM_rotate_key 5000000 -0.35
ANIM_rotate_end

WingPress1L


ANIM_rotate_begin 0.014301 -0.036601 0.999228 anim/WingPress1L
ANIM_rotate_key -3.000000 0.500000
ANIM_rotate_key -1.000000 0.150000
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 1.000000 -0.150000
ANIM_rotate_key 3.000000 -0.500000
ANIM_rotate_end
ANIM_rotate_begin 0.014301 -0.036601 0.999228 sim/flightmodel/forces/fnrml_aero
ANIM_rotate_key -5000000 0.01
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 100000 -0.15
ANIM_rotate_key 2000000 -0.3
ANIM_rotate_key 5000000 -0.35
ANIM_rotate_end

WingPress2R


ANIM_rotate_begin 0.000000 0.029499 -0.999565 anim/WingPress2R
ANIM_rotate_key -3.000000 0.650000
ANIM_rotate_key -1.000000 0.200000
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 1.000000 -0.350000
ANIM_rotate_key 3.000000 -0.750000
ANIM_rotate_end
ANIM_rotate_begin 0.000000 0.029499 -0.999565 sim/flightmodel/forces/fnrml_aero
ANIM_rotate_key -5000000 0.01
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 500000 -0.85
ANIM_rotate_key 2000000 -1.75
ANIM_rotate_key 7000000 -1.85
ANIM_rotate_end

WingPress2L


ANIM_rotate_begin 0.000000 -0.033201 0.999449 anim/WingPress2L
ANIM_rotate_key -3.000000 0.650000
ANIM_rotate_key -1.000000 0.200000
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 1.000000 -0.350000
ANIM_rotate_key 3.000000 -0.750000
ANIM_rotate_end
ANIM_rotate_begin 0.000000 -0.033201 0.999449 sim/flightmodel/forces/fnrml_aero
ANIM_rotate_key -5000000 0.01
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 500000 -0.85
ANIM_rotate_key 2000000 -1.75
ANIM_rotate_key 7000000 -1.85
ANIM_rotate_end

WingPress3R


ANIM_rotate_begin 0.000000 -0.001600 -0.999999 anim/WingPress3R
ANIM_rotate_key -2.000000 0.400000
ANIM_rotate_key -1.00000 0.200000
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 1.00000 -0.200000
ANIM_rotate_key 2.000000 -0.40000
ANIM_rotate_end
ANIM_rotate_begin 0.000000 -0.001600 -0.999999 sim/flightmodel/forces/fnrml_aero
ANIM_rotate_key -5000000 0.01
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 100000 -0.85
ANIM_rotate_key 2000000 -1.6
ANIM_rotate_key 7000000 -1.65
ANIM_rotate_end

WingPress3L


ANIM_rotate_begin 0.000000 0.004400 0.999990 anim/WingPress3L
ANIM_rotate_key -2.000000 0.400000
ANIM_rotate_key -1.00000 0.200000
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 1.00000 -0.200000
ANIM_rotate_key 2.000000 -0.40000
ANIM_rotate_end
ANIM_rotate_begin 0.000000 0.004400 0.999990 sim/flightmodel/forces/fnrml_aero
ANIM_rotate_key -5000000 0.01
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 100000 -0.85
ANIM_rotate_key 2000000 -1.6
ANIM_rotate_key 7000000 -1.65
ANIM_rotate_end

WingPress4R


ANIM_rotate_begin 0.000000 0.005300 -0.999986 anim/WingPress4R
ANIM_rotate_key -2.000000 0.400000
ANIM_rotate_key -1.00000 0.200000
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 1.00000 -0.200000
ANIM_rotate_key 2.000000 -0.40000
ANIM_rotate_end
ANIM_rotate_begin 0.000000 0.005300 -0.999986 sim/flightmodel/forces/fnrml_aero
ANIM_rotate_key -5000000 0.01
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 100000 -0.85
ANIM_rotate_key 2000000 -1.4
ANIM_rotate_key 7000000 -1.45
ANIM_rotate_end

WingPress4L


ANIM_rotate_begin 0.000000 -0.011500 0.999934 anim/WingPress4L
ANIM_rotate_key -2.000000 0.400000
ANIM_rotate_key -1.00000 0.200000
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 1.00000 -0.200000
ANIM_rotate_key 2.000000 -0.40000
ANIM_rotate_end
ANIM_rotate_begin 0.000000 -0.011500 0.999934 sim/flightmodel/forces/fnrml_aero
ANIM_rotate_key -5000000 0.01
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 100000 -0.85
ANIM_rotate_key 2000000 -1.4
ANIM_rotate_key 7000000 -1.45
ANIM_rotate_end

EngRPress


ANIM_rotate_begin -1.000000 0.000000 0.000000 anim/EngRPress
ANIM_rotate_key -5.000000 3.000000
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 5.000000 -3.000000
ANIM_rotate_end

 

The important part here:

  • Values between ANIME_rotate_begin and the datarefkeyword has to be the same as in the default file.
  • Values infront of the sim/flightmodel/forces/fnrml_aero dataref has to be the same as the values infront of the WingPress dataref.

Example:


ANIM_rotate_begin 0.014300 0.039800 -0.999105 anim/WingPress1R
ANIM_rotate_key -1.000000 1.000000
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 1.000000 -1.000000
ANIM_rotate_end

needs to be changed to


ANIM_rotate_begin 0.014300 0.039800 -0.999105 anim/WingPress1R
ANIM_rotate_key -3.000000 0.500000
ANIM_rotate_key -1.000000 0.150000
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 1.000000 -0.150000
ANIM_rotate_key 3.000000 -0.500000
ANIM_rotate_end
ANIM_rotate_begin 0.014300 0.039800 -0.999105 sim/flightmodel/forces/fnrml_aero
ANIM_rotate_key -5000000 0.01
ANIM_rotate_key 0.000000 0.000000
ANIM_rotate_key 100000 -0.15
ANIM_rotate_key 2000000 -0.3
ANIM_rotate_key 5000000 -0.35
ANIM_rotate_end

Notice same rotation values but different rotation keys.

Step 5:

Open the aircraft file in planemaker again. Go to the menue standard -> wings -> wingflex and increase the dampening parameter from 1.00 to 1.50. I consider this change as optional cause i cant verify that this does what i think it will do.

 

Hope this helps to clarify some issues with this simple tweaking process. Have fun with the 777 and hopefully we will get an enhanced and more sophisticated incarnation of this plane in the near future in x-plane.

 

я его сделал, выкладываю обджекты кому лень, уточнение файлы только для 300ER, я не сделал 5 пункт, потому что плэйнмэйкер странно сохраняет АСФ  фаил, он его режет по размеру почти в два раза, сравнивал в 2 текстовиках половины инфы не хватает не знаю почему. Если кто сделает буду благодарен вам. objects.zip

Edited by ANTA

Share this post


Link to post
Share on other sites

кому не лень поиграйтесь с настройками, вдруг что получше выйдет))

777-300ER_1.png

777-300ER_2.png

777-300ER_3.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чисто теоретически можно взять вингфлекс от 757 и припилить его к 777. Может что то годное да получится, сегодня попробую так сделать. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Помогите советом: установлена лицензия 777 в ХР10 .Недавно приобрёл ХР11, хочется перетащить сей аппарат (версию для хр11) без доп. затрат. Это реально? Приобретал на Aerosofte, 1 активация.

Share this post


Link to post
Share on other sites
В 23.02.2017 в 19:08, Rashid_84 пишет:

Пока это все наброски...Там двигатель не правильной формы спереди.Нашел чертеж...А с нормалями это пока просто поигрался...

Есть ли шанс увидеть это на своем калькуляторе?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Установил в Х-Р11 Б777-200 .В базе у него 12 год . Как поменять на текущие данные?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...