Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

DEN11

737 feelthere wilco

Recommended Posts

[Уважаемые форумчане! выручайте! недавно пересел на 737 класик от вилко. Я так понял, проблема с креном в 30 градусов при полете по плану(не HDG)это неисправимо.. но! последнее время,я уже смирился с этим, да и паксы этих тридцати градусов будто не замечают) гуляют по салону как ни в чем не бывало) :sarcastic: А вот теперь появился трабл.. в один прекрасный момент, при повороте самолет просто поворачивает с креном 30 и потом более и начает падать.. Паксы в ахтунге. руками его выпрмить можно, но через некоторе время на повороте снова таже история.. :ranting2: может кто сталкивался с таким? как лечить?((

Нашел решение проблемы!

В папке сим\feelthere\b737, в файлах 733.ini, 734.ini, 735.ini меняем следующее:

 

 

 

[Autopilot]

; Pitch limits

; noseup

maxPitch=25.0

; nosedown

minPitch=-15.0

 

;Bank

bankStep=3.0

 

; Pitch hold

; Proportional component. Target pitchrate is pitch_spd_Kp * (target_pitch - current_pitch)

pitch_spd_Kp=2.0

; Integral component

pitch_spd_Ki=0.0

; min/max rollrate

pitch_spd_min_output=-2.5

pitch_spd_max_output=2.5

; 2nd stage PID controller

pitch_gain_lo_alt_breakpoint=15000

pitch_gain_hi_alt_breakpoint=35000

; gain at lower and higher altitudes. At average altitudes gain will be interpolated

pitch_lo_alt_Kp=-0.10

pitch_hi_alt_Kp=-0.04

; Integrator time (seconds)

pitch_Ti=1.0

; Derivator time (seconds)

pitch_Td=0.125

 

; Bank limit

maxBank=28.0

halfBank=17.0

 

; Bank hold

; Proportional component. Target rollrate is bank_spd_Kp * (target_bank - current_bank)

bank_spd_Kp=0.4

; Integral component

bank_spd_Ki=0.0

; min/max rollrate

bank_spd_min_output=-2.5

bank_spd_max_output=2.5

; 2nd stage PID controller

bank_gain_lo_alt_breakpoint=10000

bank_gain_hi_alt_breakpoint=35000

; gain at lower and higher altitudes. At average altitudes gain will be interpolated

bank_lo_alt_Kp=-0.040

bank_hi_alt_Kp=-0.020

; Integrator time (seconds)

bank_Ti=1.0

; Derivator time (seconds)

bank_Td=0.001

 

;AP will apply more aileron to level wings

turnBackForceScalar=1.3

; scalar will applied when target bank < bfThreshold * currentBank

bfThreshold=0.8

 

;Hold and turns processing

trate_Kp=0.01

trate_Ti=0.1

trate_Td=0.005

trate_min_output=-10

trate_max_output=10

 

; additional rate when off track

ttarget_Kp=-0.5

ttarget_Ki=0

 

;Perform automatic elevator trimming when autopilot is active

autotrim=1

; Low speed autotrim rate per second (flaps retracted)

trim_lo_rate=0.02

; High speed autotrim rate per second (flaps extended)

trim_hi_rate=0.03

; If average elevator position less than specified position trim will not move

trim_elev_threshold=0.02

 

; If non zero pilot can overforce AP with yoke to drop into CWS mode or even disconnect AP

enableApOverforce=0

 

; If yoke beyond this position, CWS P mode engages

cwsp_on=0.500000

; If yoke below this position, CWS P mode disengages (AP holds pitch)

cwsp_off=0.200000

; If yoke beyond this position, AP will disengages

cwsp_ap_off=0.900000

 

; If yoke beyond this position, CWS R mode engages

cwsr_on=0.500000

; If yoke below this position, CWS R mode disengages (AP holds bank or heading)

cwsr_off=0.200000

; If yoke beyond this position, AP will disengages

cwsr_ap_off=0.900000

 

; Vertical speed hold

; Proportional component. Target vsrate is vs_spd_Kp * (target_vs - current_vs)

vs_spd_Kp=2.0

; Integral component

vs_spd_Ki=0.0

; min/max vsrate

vs_spd_min_output=-1500

vs_spd_max_output=1500

; 2nd stage PID controller

vs_gain_lo_alt_breakpoint=15000

vs_gain_hi_alt_breakpoint=35000

; gain at lower and higher altitudes. At average altitudes gain will be interpolated

vs_lo_alt_Kp=-0.0000004

vs_hi_alt_Kp=-0.0000003

//vs_Kp=-0.0000003

; Integrator time (seconds)

vs_Ti=0.00125

; Derivator time (seconds)

vs_Td=0.002

;Max difference between current and target value (cropping if actual difference is bigger)

vs_max_diff=1000

; Vertical speed prediction time (seconds)

vs_fpm_prediction_time=1.0

; prediction filter gain

vs_fpm_prediction_filter=0.8

 

; Altitude hold P [ + I ] controller

; Proportional component. Target cimbrate is alt_Kp * (target_alt - current_alt)

alt_Kp=1.7

; Integral component

alt_Ki=0.0

; min/max climbrate in altitude hold

alt_min_output=-500

alt_max_output=500

 

; LVL CHG

; target acceleration P [ + I ] controller

; Proportional component. Target acceleration is lvlchg_acc_Kp * (target_speed - current_speed)

lvlchg_acc_Kp=0.5

; Integral component

lvlchg_acc_Ki=0.0

; min/max acceleration in LVL CHG

; acceleration measured in knots per lvlchg_cas_prediction_time seconds

lvlchg_acc_min_output=-5

lvlchg_acc_max_output=5

 

; LVL CHG PID controller

lvlchg_Kp=0.000015

; Integrator time (seconds)

lvlchg_Ti=0.0005

; Derivator time (seconds)

lvlchg_Td=0.001

; Speed prediction time (seconds)

lvlchg_cas_prediction_time=5.0

; Speed prediction filter gain

lvlchg_cas_prediction_filter=0.1

; Difference between target and current predicted speed (lvlchg_cas_prediction_time seconds ahead)

; when pitching to hold target speed is enabled

lvlchg_capture_cas_diff=5

; Difference between target and current predicted speed (lvlchg_cas_prediction_time seconds ahead)

; when pitching to hold target speed is disabled

lvlchg_loose_cas_diff=20

lvlchg_climb_accelerate_fpm=1000

lvlchg_descent_decelerate_fpm=-500

 

; LVL CHG by default AP

defIasKp=40

defIasKd=5

 

; Altitude intercept P [ + I ] controller

; Proportional component. Target cimbrate is alt_Kp * (target_alt - current_alt)

altacq_Kp=4.0

; Integral component

altacq_Ki=0.0

; min/max climbrate in ALT ACQ

altacq_min_output=-2500

altacq_max_output=2500

altacq_lo_alt_breakpoint=10000

altacq_hi_alt_breakpoint=35000

; Point when ALT ACQ mode will engaged at lower and higher altitudes. At average altitudes gain will be interpolated

; For ex. when value is 0.2 and climb rate is 3000 fpm, ALT ACQ will engaged at 3000 * 0.2 = 600 feet before target altitude

altacq_lo_alt_K=0.20

altacq_hi_alt_K=0.20

 

; GS hold P [ + I ] controller

; Proportional component

gs_Kp=-5.0

; Integral component

gs_Ki=0.0

gs_min_output=-300

gs_max_output=300

 

; VNAV descent path hold P [ + I ] controller

; Proportional component

vnav_Kp=-20.0

; Integral component

vnav_Ki=0.0

vnav_min_output=-2000

vnav_max_output=2000

 

; for CI = 0

vnavMinPathAngle=3.25

; for CI = 200

vnavMaxPathAngle=3.75

 

; trim percentage on final to add

; trim added on 400 feet

trim_400=0.02

; trim added on 50 feet

trim_50=0.02

 

; HDG SEL P [ + I ] controller

; Proportional component. Target bank is hdg_Kp * (target_hdg - current_hdg)

; hdg_Kp is depends from ground speed now

hdg_LoSpd=250

hdg_HiSpd=400

 

hdg_LoKp=-0.8

hdg_HiKp=-1.6

; Integral component

hdg_Ki=0.0

 

; VOR hold P [ + I ] controller

; Proportional component

vor_Kp=10

; Integral component

vor_Ki=0.0

vor_min_output=-20

vor_max_output=20

 

; VAPP hold P [ + I ] controller

; Proportional component

vapp_Kp=20

; Integral component

vapp_Ki=0.0

vapp_min_output=-40

vapp_max_output=40

 

; LOC/BC hold P [ + I ] controller

; Proportional component

loc_Kp=7.5

; Integral component

loc_Ki=0.0

loc_min_output=-30

loc_max_output=30

 

;LNAV mode

lnav_Kp=30

lnav_Ki=0

lnav_min_output=-30

lnav_max_output=30

 

;max bank in LNAV turns

lnav_max_bank=23

;when IAS below

lnav_max_bank_ias = 220

 

Заменить до этой секции!!!!!!!!!!!!!!!!!

; THR HOLD mode

; if nonzero, not allows free throttle movement

holdThrottles=0

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Крен в 30 градусов не баг, а фича. За ручкой HDG стоит переключатель Bank Angle. Там же можно и ограничить максимальный крен.

2)Была такая трабла на ERJ, потом выяснилось, что оно проявляется при очень сильной нагрузке камня. так что отключайте ненужные приложения. Мне помогло.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Крен в 30 градусов не баг, а фича. За ручкой HDG стоит переключатель Bank Angle. Там же можно и ограничить максимальный крен.

2)Была такая трабла на ERJ, потом выяснилось, что оно проявляется при очень сильной нагрузке камня. так что отключайте ненужные приложения. Мне помогло.

1) про переключатель знаю.. но в lnav vnav это ж не спасает.

2)неужто поведение самолета зависит от нагрузки камня? ладно, буду процессы убивать..попробуем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

да и паксы этих тридцати градусов будто не замечают) гуляют по салону как ни в чем не бывало) :sarcastic:

А что, кстати, мешает гулять по салону при крене 30 градусов?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) про переключатель знаю.. но в lnav vnav это ж не спасает.

 

нет в LNAV это не спасёт

 

2)неужто поведение самолета зависит от нагрузки камня? ладно, буду процессы убивать..попробуем.

 

Про перевороты ответил в личку.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...